メモメモ!ハーレーのメーターDIAGの使い方

自車で、点検から返ってきたら、ウィンカーが消えたり、鍵(セキュリティ)警告灯がたまに点く。
ぐぐってみると。。。

http://blog.goo.ne.jp/godisjust/e/f65be04b87ba768baa91d03719fc5a1b
http://blog.goo.ne.jp/godisjust/e/c7a1f01902e55a59de79b67746f52610

から個人利用を目的にコピらせていただきました。ごめんなさい(>人<)&ありがとうございます。m(_ _)m 利用にあたっては一切の責任は持ちません。

タンクダッシュのセキュリティーインジケータ(鍵マーク)が点灯したら、それはモジュールのエラーコードが発生したとき。エラーコードを車体で確認するには以下の手順を実行する。

  1. イグニッションをオフ、RunスイッチをRUNにする
  2. オドメーターのリセットボタンを押し込んでホールドする
  3. そのままでイグニッションをONにしてリセットボタンから手を離す。液晶のバックライトが点灯し、スピードメーターの針がぐるりと回転、各種インジケーターランプが点灯し、液晶に「diag」が出現する。
  4. オドメーターのリセットボタンを一度押すとメニューが現れる。"PSSPt"(最初のPが点滅)
  5. それぞれの文字は診断するエリアを表している。エリアを選択すると対応する文字が点滅する。一つ隣の文字を選択するには、オドメーターのリセットボタンを一度だけ押す。最後の"t"の次は最初の"P"に戻る
  6. 文字診断エリア
    PECM/ICM [EFI]Ignition Control Module [キャブ]
    Sウィンカー/セキュリティーモジュール
    SPスピードメーター
    tタコメーター
  7. リセットボタンを5秒長押しして離すと選択中の診断エリアのエラーコードを表示する。何もない場合は"none"。リセットボタンを押すと複数のコードを閲覧できる。
  8. エラーコードを記録する
  9. エラーコードを消去しない場合、リセットボタンを一度押すとモジュールの品番が表示される。
    • 注:エラーコードを消去するにはリセットボタンを"clear"と表示されるまで5秒以上長押しして手を離す。解決しているエラーについては一度クリアを実行すると再度(1~9を繰り返しても)表示されることはないが、消去したエラーコードが再度表示される場合は、コードが表している問題が現在起こっていると判断する。
  10. リセットボタンを一度押すと次の診断エリアに進む
  11. イグニッションをOFFにして終了する

エラーコードの表示させる方法をメモしました。エラーコードは以下のとおりです。以下はネットで拾った情報です。

code意味
B0563Battery Voltage High TSM/TSSM
B1004Fuel Level Sending Unit Low Instruments
B1005Fuel Level Sending Unit High/Open Instruments
B1006Accessory Line Overvoltage Instruments
B1007Ignition Line Overvoltage Instruments
B1008Reset Switch Closed Instruments
B1131Alarm Output Low TSM/TSSM
B1132Alarm Output High TSM/TSSM
B1134Starter Output High TSM/TSSM
B1135Accelerometer Fault TSM/TSSM
B1151Sidecar BAS Low TSM/TSSM
B1152Sidecar BAS High TSM/TSSM
B1153Sidecar BAS Out of Range TSM/TSSM
P0106MAP Sensor Rate of Range Error Carb
P0107Map Sensor Failed Open/Low Carb
P0107Map Sensor Open/Low EFI
P0108Map Sensor Failed High Carb
P0108Map Sensor High EFI
P0112IAT Sensor Voltage Low EFI
P0113IAT Sensor Voltage Open/High EFI
P0117ET Sensor Voltage Low EFI
P0118ET Sensor Voltage Open/High EFI
P0122TP Sensor Open/Low EFI
P0123TP Sensor High EFI
P0261Front Injector Open/Low EFI
P0262Front Injector High EFI
P0263Rear Injector Open/Low EFI
P0264Rear Injector High EFI
P0373CKP Sensor Intermittent Carb
P0373CKP Sensor Intermittent EFI
P0374CKP Sensor Not Detected Carb
P0374CKP Sensor Synch Error EFI
P0501VSS Low Carb
P0501VSS Low EFI
P0502VSS High/Open Carb
P0502VSS High/Open EFI
P0505Loss of Idle Sped Control EFI
P0562Battery Voltage Low Carb
P0562Battery Voltage Low EFI
P0563Battery Voltage High Carb
P0563Battery Voltage High EFI
P0602Calibration Memory Error Carb
P0603EEPROM Failure Carb
P0603ECM EEPROM Error EFI
P0604RAM Failure Carb
P0605Program Memory Error Carb
P0605ECM Flash Error EFI
P0607Converter Error Carb
P1001System Relay Coil Open/Low EFI
P1002System relay Coil High/Shorted EFI
P1003System relay Contacts Open EFI
P1004System Relay Contacts Closed EFI
P1009Incorrect Password Carb
P1009Incorrect Password EFI
P1010Missing Password Carb
P1010Missing Password EFI
P1351Front Ignition Open/Low Carb
P1351Front Ignition Open/Low EFI
P1352Front Ignition Coil High/Shorted Carb
P1352Front Ignition Coil High/Shorted EFI
P1353Front Cylinder No Combustion EFI
P1354Rear Ignition Coil Open/Low Carb
P1354Rear Ignition Coil Open/Low EFI
P1355Rear Ignition Coil High/Shorted Carb
P1355Rear Ignition Coil High/Shorted EFI
P1356Rear Cylinder No Combustion EFI
P1357Intermittent Secondary Front EFI
P1358Intermittent Secondary Rear EFI
U1016Loss of ICM/ECM Serial Data Instruments
U1016Loss of ECM Serial Data, Vehicle Speed, Vehicle Inhibit Motion or Powertrain Security Status TSM/TSSM
U1064Loss of TSM/TSSM Serial Data Carb
U1064Loss of TSM/TSSM Serial Data EFI
U1064Loss of TSM/TSSM Serial Data Instruments
U1097Loss of Speedometer Serial data Carb
U1097Loss of Speedometer Serial data EFI
U1097Loss of Speedometer Serial data TSM/TSSM
U1255Missing Message at Speedometer EFI
U1255Serial Data Error/Missing Message EFI
U1255Serial Data Error/Missing Message Instruments
U1255Serial Data Error/Missing Message TSM/TSSM
U1300Serial Data Low Carb
U1300Serial Data Low EFI
U1300Serial Data Low Instruments
U1300Serial Data Low TSM/TSSM
U1301Serial Data Open/High Carb
U1301Serial Data Open/High EFI
U1301Serial Data Open/High Instruments
U1301Serial Data Open/High TSM/TSSM

略語は以下とおり

AFRAir Fuel Ratio
ATSAir Temperature Sensor
BASBank Angle Sensor
CCMCruise Control Module
CKPCrank Position Sensor. The CKP generates an “AC signal” which is sent to the ECM where it is used to reference engine position (TDC) and speed. Home position established by taking readings off the 22 teeth on the alternator rotor.
DTCDiagnostic Trouble Codes
ECMElectronic Control Module. (The Computer) Computes the spark advance for proper ignition timing and fuel control based on sensor inputs (from CKP, MAP & TP sensors) and controls the low-voltage circuits for the ignition coils and injectors. The dwell time for the ignition coil is also calculated in the microprocessor and is dependent upon battery voltage. The programmed dwell feature gives adequate spark at all speeds.
ECTEngine Coolant Temperature. Sensor also controls the cooling fan relay that provides 12 Vdc to the fans.
EFIElectronic Fuel Injection
EFPElectronic Fuel Pump
ETEngine Temperature sensor
FIFuel Injectors
FPRFuel Pressure regulator
IACIdle Air Control actuator
IATIntake Air Temperature sensor
ISSIon Sensing System…detonation detection
MAPmanifold Absolute Pressure sensor. The MAP sensor monitors the intake manifold pressure (vacuum) and sends the information to the ECM. The EMC then adjusts the spark and fuel-timing advance curves for optimum performance.
TPThrottle Position Sensor
TSM/TSSM Turn Signal/ Turn Signal Security Module
VEVolume Efficiency
VSSVehicle Speed Sensor. Used as an input for idle speed control




人気の投稿